FlexSlider

Meglátásom kilencedikes fejjel az iskoláról

Az iskolában nagyon monoton az egész nap, egyik teremből megyünk át a másikba, diktálják az anyagot és elvárás, hogy ezt következő órára hibátlanul tudjuk. A diákok persze ezt nagyban mellőzik, és reménykednek, hogy megússzák a rossz jegyet. Az órán mivel csak diktálnak, ezért nem nagyon érdekli/köti le a tanulókat a tananyag, ezért nyílván nem is figyelnek, szóval még órán se jegyeznek meg semmit rosszabb esetben. Még az utálatos fizika órát is lehetne biztosan izgalmasakká tenni, ha a bonyolult egyenletek helyett inkább kísérleteket csinálnák és logikusan átbeszénénk a történéseket, én személy szerint úgy se fogok belőle érettségizni csak az a cél, hogy átmenjek, aki akar vele többet is kezdeni annak tömjék a fejét unalmas képletekkel. 

Az iskolában elvárás a jó jegy ha rossz dolgozatot írunk akkor eléggé lenéző lesz a tanár, csak az eredményt díjazzák a készületre nem is ügyelve. A gimnáziumba különböző helyekről kerülnek be diákok. Mindenkit más tanár tanított máshogyan, ezért vannak a diákok közt különbségek, vannak akik erőséggel illetve hátránnyal indulnak tantárgyakból. Vegyük példának az idegen nyelvet, van olyan aki németet tanult eddig és egy olyan osztályba került ahol az angol nyelv a kiemelt és a német úgy mond csak másodlagos nyelv. Az angol tanár gyorsabban tud haladni az osztállyal mivel a nagy része már tanulta, viszont vannak diákok akik lemaradnak, mert ők most tanulják először és nekik gyors a tempó. Őket is ugyan úgy osztályozzák, mint a többi diákot akik már esetleg tanulták ezt, és egyáltalán nem figyelik azt hogy mennyit fejlődött esetleg a diák, hanem csak azt hogy tudja-e vagy sem.

A testnevelés órán is a teljesítmény alkattól függ, vagy hogy sportol-e a diák. Egy informatikus osztályban nem előnyükre vall a diákoknak a kigyúrt felsőtest, viszont ugyan úgy osztállyozzák őket, mint például egy közbiztonsági osztályba járó diákot, és nálunk ez egyben van így teljesen egybe vannak véve a diákok és csak a teljesítmény, az eredmény számít, itt sem hogy esetleg mennyit fejlődött, vagy az igyekvés. A tanár sokszor csak futtatja a gyerekeket, és így nyílván nem fogja bíztatni a mozgásra őket. Testnevelés órán, ha fociznának már mennyivel más lenne minden, és ugyan úgy futnák végig az órát, és mennyivel lelkesebben, talán még el is akarnak utána járni edzésekre hobbiként. Meg vannak a versenysportolók akik mindennap keményen edzenek a sikerért, nekik például minek kell testnevelés óra, csak kockázatnak vannak kitéve a sérülésnek vagy akárminek. 

A tananyagok is részekre vannak bontva, és a diákoknak egyszerre rengeteg dolgot kell érteniük úgy hogy még el se magyarázták őket rendesen. Ha a hetek nem tanórákra, hanem anyagrészekre lenne bontva, és egy héten belül magyaráznák el őket egyben akkor valószínüleg több is maradna meg. Ez megkönnyítené a dolgokat a diákok fejében mivel egyszerre csak egy dologra kéne koncentrálni, és nem egyszerre tizenvalahányra. Persze a tanároknak is úgy kéne magyarázni, hogy érdekelje a tanulókat, ha érdekli a tanulót akkor sokkal szívesebben ülne be órákra, persze a tanároknak sokkal egyszerűbb csak lediktálni. Úgy vettem észre, hogy a tanárokat nem érdekli, hogy mit tud a gyerek, nekik csak az a lényeg, hogy ők leadták az anyagot, és kész.

Az intőkkel kapcsolatos dolgoknak is két oldala van. Ha a gyereket érdekli az anyag akkor nem is gondol arra, hogy bekiabáljon valami hülyeséget. Ha a tanár korrektul bánik a diákkal akkor sem hiszem, hogy a diák ezt kihasználná. A tanárok pedig már arra tudnak adni intőt, hogy a gyerek nyújtózkodik (nálunk volt ilyen...), csak annyit írnak be megjegyzésnek, hogy tiszteletlen volt a tanárral és meg van oldva. A diák szavát sosem hallgatják meg, a tanár amit mond az úgy van. Ha a tanár mond valamit ami sértő a diákra nézve, akkor semmi sem történik (pedig a tisztelet mind két félről muszáj) Ha egy tanár késik az óráról akkor az szinte már megszokott, viszont ha már egy diák, akk azt már majd nem bűncselekménynek tanrtják fent. Ami a legidegesítőbb viszont mikor a tanár késik, és azzal az indokkal tartja tovább az órát, hogy miattunk nem tudta eddig leadni, pedig a mi házirendünkben a diákoknak az órák közti szünethez joga van, egyszer ezt megmertem mondani és hát azóta sem vagyok kedvenc. A diákoknak és a tanároknak is vannak jogaik és kötelességük (ezt egyszer be is kellett magolnom egy csínytalanság miatt) a tanári oldalról eléggé lazán kezelik, viszont a diákoknál ezt kő keményen betartatják.

Hozzászólások

Kedves 9.-es diák!

Élményeid hátborzongatóan hasonlóak a saját középiskolás élményeimhez! Nálunk is a tanár szava volt a szent és sérthetetlen, őt kellett tisztelni és ha valami nem volt oké, akkor beírt, büntetett. És ez a késésekkel is így volt mondjuk... persze mindig voltak jó pontjai a kevésbé kedvelt tanároknak is, és mondjuk nálunk a rugalmasság abban volt, hogy kibuliztuk h aznap ne írjunk dolgozatot ebből-abból.. :) És ez gyakran ment, néha még a "szigorú" tanárok is meggyőzhetőek voltak. 

Nektek milyen stratégiáitok vannak a véleményetek, hangotok hallatására? Szívesen olvasnám a véleményedet a DÖK működéséről is, illetve hogy Te mit tudnál tenni azért, hogy a sulitok szuperebb hely legyen, ahol nem ez a monotonitás, szétszabdaltság és tanári hatalom az általános.

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA

Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.

Kép CAPTCHA