FlexSlider

Az első kihelyezett KÉM program

Múlt hét szerdán elérkezett a nap, hogy megtartsuk első külső helyszínen lezajló KÉM programunkat. 
Helyszíne egy hetedik kerületi gimnázium volt. Összesen 34 hetedik osztályos gyerek és 18 másodéves hallgató vett részt az eseményen. 

Nagy izgalommal vágtunk neki a napnak, hiszen a hallgatók közül legtöbben még sosem csináltak ennyire szervezett programot a gyerekeknek. Érkezésünkkor és az első két megfigyeléssel töltött tanórán a gyerekek rendkívül meg voltak szeppenve. Ezért szünetekben megpróbáltuk "beilleszkedni" közéjük. Beszéltünk velük, kérdeztük őket, megpróbáltuk egy kötetlenebb formában megismerni őket. Nagyon jó volt látni, ahogy a hallgatók a sok kis gyerkőc körül forgolódtak.

Ekkor elérkezett az igazi kihívás. Lebonyolítani három egymástól független KÉM-esített fókuszcsoportos interjút. Csoportonként ~11 gyerek és 6 hallgató vett részt a foglalkozáson. A feladatokat direkt úgy alakítottuk ki, hogy mindenki aktívan részt vehessen a beszélgetésben, kérdezhessen és véleményezhessen mindent. Főleg a gyerekek véleményét helyeztük előtérbe, az ő hangjukat emeltük ki, de minden hallgató is hallathatta a hangját, akár diskurzust is kezdeményezhetett egy diákkal. 

A KÉM kitűzött céljainak megvalósulásán kívül egy minikutatás szempontjait is figyelembe kellett vennünk, mivel a KÉM-esített kurzuson belül kutattuk az Iskola által kialakított gyerekkép és a gyerekek egyéniségének kapcsolatát, viszonyát, egyezését. Így ez egy igazán rendkívüli foglalkozásnak bizonyult a KÉM életében. 

Elég sok megdöbbentő tapasztalatot szereztünk ezen a napon. Például megtudtuk, hogy a gyerekek nagyon nincsenek tisztában azzal, hogy mit szabad és mit nem az iskolában. Nem mindig értenek egyet az elvárásokkal, de úgy gondolják az iskola elvárásainak meg tudnának felelni, de egész sokan nem akarnak. Érdekes volt látni, hogy akik meg akarnak felelni az iskola elvárásainak, legtöbben a szüleiket emlegették fel motivációként. 

A gyerekek visszajelzéseik és tapasztalataink alapján is nagyon élvezték a foglalkozást. Talán egy 45 perces óra kevés volt egy olyan mélységű beszélgetéshez, amelyet valójában le szerettünk volna folytatni, de ennyi idő alatt is sikerült egy olyan szoros és bizalmas kapcsolatot kialakítanunk a gyerekekkel, amely hozzásegített minket egy igazán nyílt és őszinte diskurzushoz. 

Hallgatói szempontból is nagyon jó volt ez az alkalom. Mindenki nagyon élvezte, hogy végre igazi, hús-vér gyerekekkel beszélgethetett és nem csak adatoknak látta őket. Nagyon sokat nevettünk együtt a gyerekekkel és úgy érzem, sikeresen elindítottunk valami nagyon fontos gondolatot mind a hallgatók, mind a gyerekek fejében. A hallgatók részéről azt, hogy beszélni kell a gyerekekkel, mert (ahogy mi is tapasztalhattuk a bemutató órák és a fókuszcsoportos interjúk összehasonlításával) nagyon más az, ami egy könyvben le van írva, vagy amit bemutatnak nekünk, ha vendégként vagyunk jelen, mint az, amit élőben tapasztalhatunk ha csak pár percet is beszélgetünk egy gyerekkel. 
A gyerekek végiggondolták talán kicsit, hogy mit vár el tőlük az iskola, mit tudnak ebből teljesíteni, hogyan gondolkodnak az egyéniségükről, és hogyan tudnák ezt bevinni az iskolába. 

Galéria: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA

Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.

Kép CAPTCHA