FlexSlider

Nyílt levél az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar vezetésének

A Kritikai- és Élménypedagógia Műhely elhatárolódik az ELTE PPK aktuális oktatási rendezvénysorozatától (a mi iskolánk xxi) és egyelőre mindennemű együttműködéstől. Úgy véljük, hogy a felvetett kérdések ("Mit tudhat a tanár?" és "Van-e dolga a tudománynak az iskolával?") egyáltalán nem reflektálnak a magyar oktatásügyben zajló aktuális szakmai és politikai történésekre. Holott a rendezvénysorozat nem titkolt módon azért jött létre, hogy a felfokozódott helyzetről szakmai vitát kezdeményezzen. Kis túlzással élve - a közoktatási kerekasztal  egyetemi talárba bújtatott mimikrijének lehetünk szemtanúi.

A Kritikai- és Élménypedagógia Műhellyel kötött szóbeli megállapodás után műhelyünk elkészítette az előadás-sorozat egy lehetséges forgatókönyvét, melyet a Civil Közoktatási Platform és a hozzá csatlakozott szervezetek 6 alapértéke mentén próbáltunk értelmes egésszé rendezni. A tervet elküldtük Fábri György stratégiai dékánhelyettesnek.


Tisztelt Dékánhelyettes úr!

Köszünjük, hogy résztvehetünk az ELTE-PPK-n megrendezendő előadássorozat szervezésében. Előzetes megbeszélésünk alapján küldjük Önnek az általunk megkeresett előadókat és témáikat, melyeket a Civil Közoktatási Platrform 6 értéke mentén szeretnénk strukturálni. Javasoljuk, hogy az előadásokat kerekasztal beszélgetés kövesse, amelyre az előadókon kívül Banai-Bajzáth Angéla, Csík Orsolya és Szabó Mónika is jelentkezett.

Személyközpontúság, gyermekcentrikusság

  • Viktor András, Dömsödi Andrea, Kuslits Kata - Legyenek-e tantárgyak, avagy a komplex tanulási formák

Esélyegyenlőségre törekvés

  • Varga Attila, Daróczi Gábor - Esélyteremtés, deszegregáció
  • Nahalka István - Miért csak beszél minden oktatáspolitika Magyarországon az esélyegyenlőtlenségek csökkentéséről?
  • Ercse Kriszta - Esélyegyenlőséget, de mindenkinek
  • Ritók Nóra - Hátrányos helyzetű gyerekek a közoktatásban
  • Veressné B. Zsuzsa - Esélyegyenlőség a hétköznapokban autista szemszögből
  • Bódis Kriszta - "Van Helyed": rendszer szintű deszegregáció és inklúzió . Egy működő modell tapasztalatai, eredményei és aktuális javaslatai a közoktatás reformjához.

A tanulói kompetenciák fejlődésének támogatása, különös tekintettel a szociális és demokratikus kompetenciákra

  • Trencsényi László - Tanulói részvétel a KLIK árnyékában? címmel.
  • Vass Vilmos - A kompetenciafejlesztés lehetőségei, nemzetközi trendje

Demokratikus működés

  • Pedagógiai Antropológia Kutatócsoport - A pedagógus mint állampolgár és állampolgárok nevelője a Köznevelési Törvényben: a kritikai állampolgári nevelés lehetőségei és határai
  • Trencsényi László - Tanulói részvétel a KLIK árnyékában? címmel.
  • Fóti Péter - Demokratikus köznevelés
  • Molnár László - A gyermekjogok hazai és nemzetközi összehasonlításban

Autonómia és elszámoltathatóság

  • Az Artemisszió Alapítvány - egy globális nevelésről, mi a globális felelősségvállalásra való nevelés

Átlátható, átjárható, zsákutcamentes iskolarendszer

  • Radó Péter - A magyar oktatási rendszer kormányzása 2011 után
  • Szenes György - Közoktatás, szakképzés és a munka világa

Ezek után semmilyen további lépés nem történt a közös munkában, még csak partnerként sem tekintettek a műhelyre.

Az ELTE PPK szervezetileg nem támogatta semmilyen formában a jelenlegi oktatásügyi kockás forradalmat, mellyel például és többek között a miskolci Tanárképző Intézet, az ELTE BTK, a Pécsi Tudományegyetem, a Kecskeméti Főiskola, a BME Számítástudományi és Információelméleti Tanszéke, az ELTE BGGyK Hallgatói Önkörmányzata és az ELTE TáTK Hallgatói Önkörmányzata is szolidaritást vállalt. Ezen kívül (szintén a KÉM megkeresésekor) elutasította azt a hallgatói kezdeményezést, amely a “Nem leszek suliban” napra szervezett volna pedagógai programokat a gyerekeknek.

Az ELTE PPK most pedig egy olyan rendezvénysorozattal próbál "takarózni", (két hónappal az események kezdete után) mely óvatosan kikerüli a problémát, nem ragadja meg a jelenlegi helyzet legégetőbb kérdéseit, és továbbra sem áll ki a tüntető pedagógusok, szülők, diákok, hallgatók mellett.

A Kritikai- és Élménypedagógia Műhely és a Tanítanék mozgalom a polgári engedetlenség minden formáját támogatja és mindenkit aki a karon illetve a felsőoktatásban dolgozik és tanul, egy órás munkabeszüntetésre szólítja fel március 30-án.


Fotó: Csoszó Gabriella - FreeDoc

Kulcsszavak: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA

Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.

Kép CAPTCHA