FlexSlider

Belső Front - Évzáró Fórum

Május 19-én, a pedagógia szakos projektnap után egy oktatói-hallgatói fórumot szerveztünk, ami a várakozásainkat túlszárnyalva nagyon jól sikerült. A neveléstudományi intézet oktatói és a hallgatók a képzéssel, az intézménnyel kapcsolatos - nagyon érdekes - ötleteket és kritikákat fogalmaztak meg. Ennek folytatásaként Évzáró Fórumot rendezünk Belső Front néven. A fórum egy kerekasztalbeszélgetéssel kezdődik, résztvevői: dr. Kopp Erika, egyetemi adjunktus; dr. Mészáros György, egyetemi adjunktus; dr. Nahalka István, egyetemi docens; dr. Trencsényi László, címzetes egyetemi tanár; dr. Szabolcs Éva, egyetemi tanár


Egy-két kérdés, s ráhangolás a fórumra.


A vizsgák, a vizsgaidőszak, a félévi osztályozás, a minősítő értékelés létjogosultságának kérdése

Igaz-e, hogy a vizsgák és a gyakorlati jegyek rendszerének bármi köze van a fejlesztő értékeléshez, vagy csupán a hagyomány tartja életben az avítt gyakorlatot? Mennyire "mély" a vizsgaidőszakban elsajátított (?) tudás, s mennyire adaptív, használható? Netán a vizsgaidőszak önmagában egyfajta kompetenciafejlődés időszaka? Felhasználható lenne-e a vizsgaidőszak által egy tanév alatt felölelt 3-4 hónap (sic!!!) egy egészen másfajta tanulásra, tevékenységre?


A projekt-alapú képzés tervezésének-bevezetésének lehetőségei, kockázatai  

Elfogadható-e a pedagógia- és tanárképzésben az előadás-gyakorlat-szeminárium szentháromsága, vagy a vizsgákkal egyetemben a felsőoktatás történelmének szemétdombjára való? Vajon a tanulási folyamatnak kell alárendelni a tanulási formákat, vagy fordítva: a tanulást kell begyömöszölni évszázados formákba? Milyen kompetenciákat alapoz meg a jelenlegi fragmentált, kurzusokra épülő struktúra? Van-e létjogosultsága a művészeti képzésekben megszokott projekt jellegű képzésnek a pedagógia- és tanárképzésben?


A képzés és az intézmény társadalomköz(el)ivé tételének, a helyi szervezetek, iskolák és tanodák, szolgáltatók, társadalmi csoportok bevonásának lehetőségei

A Kazinczy utcai épületet nem csak iskolák garmadája, hanem a társadalmi egyenlőtlenségek drabális valósága is körbeveszi. Erről gyakran megfeledkezünk, mikor a macskaköves úton bevezettetünk a felújított aulába, pedig a mélyszegénység és a kispolgári életvilágok találkozása közelebb van hozzánk, mint gondolnánk. Lehet-e a környék iskoláinak, gyerekeinek ajtót nyitó intézmény az ELTE PPK kazinczy utcai épülete? Beágyazódhat-e abba a társadalmi és messzemenően kulturális közegbe, amelyben eddig, mint valami árnyék foglalt csak helyet?


A munkaerőpiaci kimenet dilemmája, kérdések a képzés piaci hasznosságával és piaci meghatározottságával kapcsolatban

Vajon a piacgazdaság diktálja a képzés irányait? Lehet-e értelme digitális pedagógiai fejlesztésekről beszélni majd nyolcszázezer éhező gyermek hazájában? Vajon a képzések fragmentációja, specializálódása a munkaerőpiacba való gyors felszippanást hívatott segíteni? Egyáltalán mi köze a pedagógiának a gazdasághoz? Csak a "mit vár a társadalom az iskolától" kérdésfelvetés lehet pedagógiailag releváns? Avagy aktuálisabb-e a "mit vár a pedagógia a társadalomtól" kérdésfelvetés?

Galéria: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA

Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.

Kép CAPTCHA