FlexSlider

Kémkedés Montijoban!

Szeptemberben egy Erasmus+ tréning keretében, a Rogers Személyközpontú Alapítványt (http://www.rogersalapitvany.hu/) képviselve Portugáliában, Montijo városában jártam. A tréning ideje alatt volt alkalmam egy kis kémkedésre is: bemutathattam a szervezetünk tevékenységét, és néhány KÉM plakátot is kiraktam szabad kitöltésre. 7 ország képviseletéből több mint 20 ember vett részt a tréningen, szóval kellően "nemzetközi" volt a társaság. Lássuk az eredményeket!

1. A maslow piramis jellegű KÉM plakáton a következő dolgok jelentek meg, mint szükségletek, vágyak, tervek stb: 

  • barátok, család
  • étel, sör
  • nyugis hozzáállás (attitűd)
  • új dolgokat alkotni (zene, művészet, párbeszéd)
  • feladatok
  • sportok, jégkori, tánc, úszás
  • kihívások
  • gondolkodás
  • boldogság
  • zene
  • karrier
  • egy projekt készítése

2. Milyen összetevők, fűszerek hiányoznak az iskolából:

  • empátia és tudás a diákok otthoni helyzetéről
  • iskolatársak
  • motiváló tanárok
  • felszerelés
  • kis osztályok
  • beszélgetés, saját vélemény kifejtése
  • személyesség
  • jobban "fókuszált" oktatás
  • művészet, sport, főzés, kézművesség
  • új módszerek, pl. non-formális oktatás
  • érzelmi intelligenciára és empátiára koncentrálás

3. Adj házit az iskolának: 

  • adjál több játékidőt
  • kevesebb házit és több szeretetet adjál
  • gondolkodj többet a gyerekek szükségletéről
  • beszélj a gyerekekhez személyesen
  • ne legyél egy uralkodó hatalom a gyerekek felett
  • legyen közelebbi a kapcsolatod a gyerekekkel
  • készítsünk a gyerekekkel együtt egy projektet, ahol mindenkinek van egy speciális szerepe
  • tanuljuk különböző országok történelmét, különböző módszerekkel: képek, versek, zene, tánc, újság
  • csak arra kérlek, hogy legyél "nyitottabb gondolkodású"

4. Az iskola olyan, mint...

  • élő teremtmény (folyton változik)
  • bazár
  • borzalmas, a tanároknak fogalmuk sincs, hogy a gyerekek mit szeretnének
  • egy szerepjáték
  • egy világ, elkülönülve másoktól
  • a hely, ahol mindannyian, mindig felnövünk
  • új szemléletmód alapján gondolkodás, megtanulni hogyan tanuljunk (egyéni módon)
  • új ötletek, barátok

Amit letudtam szűrni a válaszokból, hogy rengeteg olyan probléma lehet Európa más országaiban is, mint Magyarországon. Ez persze feltételezés a különböző válaszokból, és nem reprezentatív semmilyen formában. Az viszont egészen bizonyos, hogy ilyen plakátokat sok más országban is érdemes lehet kirakni iskolákba, közintézményekbe, az utcára, kocsmákba... gyakorlatilag bárhová. Mert: emberek vagyunk, szükségleteink vannak, és a gyerekek többsége iskolába jár. Iskolában töltjük életünk jelentős, meghatározó részét: igenis fontos, hogy kritikával szemléljük ami ott történik, hogy képesek legyünk változtatni - esetlegesen alapjaiban felforgatni olyan rendszereket, melyek nem szolgálják azt, amit kellene. Többek között azt, hogy a gyerekek élvezői legyenek az iskolának és nem elszenvedői.

Galéria: 

Új hozzászólás

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA

Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.

Kép CAPTCHA